דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

לא רק שיר אהבה בדואי , היוצר והזמר הישראלי בניחוח הפלמנקו יצר כמה משירי האהבה העמוקים והרומנטיים ביותר שנוצרו במוסיקה הישראלי , אז בואו נצלול אל הצלילים ואל היצירות של דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

 

דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

במחול טרוף בקני הסוף נסחף שיכור כמו חול ברוח

שיר אהבה בדואי הגיח לעולם מתוך שיחות סלון בשנות השבעים במופע של יהונתן גפן ולהקה טובה. יצחק קלפטר , צרציל עבורכם כתב את הלחן ובמקור מבצעים אותה ברוזה ויעל לוי , הזמרת המעולה ששרה בין היתר את אי ירוק בים. לאורך השנים זכה השיר לביצועים שונים. אז איזה ביצוע הכי טוב לשיר אהבה בדואי ? אני אוהב שניים במיוחד , הראשון של יצחק קלפטר בהופעה חיה שבו הוא פותח במילים – יש כאן שיר שדיויד ברוזה היה עושה יותר טוב ממני. השני הוא ביצוע בהופעה חיה David Broza & Friends – Live at Town Hall January 7, 2017 שניתן לצמוא ב youtube  ואני ממליץ עליו מכל הלב. הוא ביצוע מכל הלב עם זמרת שמבצע את חלקו בערבית .

האישה שאיתי מסכן חואניטו 

השיר שמזוהה אולי יותר מכל יצירה אחרת ברוזה. בתקציב כמעט מינימלי הופק התקליט ששאב את המקורות מספרד ברצלונה ומהפולק הספרדי והביא אתו לעולם בשנת 1983 את סדרת הלהיטים שאף לא נמאס ממנה. המילים והלחן במקור נכתבו על ידי  ג'. סרט את התרגום כתב יהונתן גפן וכל היתר זה היסטוריה. שנים הקשבתי לשיר עם אהובות לאורך החיים. כל אחת מהן הייתה האישה שלי  , האישה שאיתי אבל התמזל מזלי ולעולם לא הייתי חואניטו.

בליבך אני נשאר ( כמו שיר ) 

גם את השיר הזה תרגם יהונתן גפן למילים ולחן של חוזה אורטגה הרדיה וכולו תפילה של אהבה כמיהה ותשוקה אלייך , זאת שבתוך ליבה אשאר כמו שיר , היא לא תצליח להסתיר וזאת שאני כבר שנים מחכה , ללחוש לה את המילים שאם לא היא לעד אני אשאר לבד. מדובר בשיר אהבה לבת זוג , שכל אשה נאהבת על ידי הגבר של חייה הייתה רוצה לקבל.

דיויד ברוזה שיר אהבה רומנטי במיוחד

קבלו את David Broza ורשימת שירי האהבה האהובים עלי ביותר . יצירות רומנטיות במיוחד בעברית על אהבה מוסיקה רומנטית המילים המרגשות הלחן והביצוע יצרו את שירי האהבה מבין היפים שבוצעו בעברית המלצות